Cookie Hinweise

Wir verwenden Cookies um externe Inhalte darzustellen, Ihre Anzeige zu personalisieren, Funktionen für soziale Medien anbieten zu können und die Zugriffe auf unsere Website zu analysieren. Dabei werden ggf. Informationen zu Ihrer Verwendung unserer Website an unsere Partner für externe Inhalte, soziale Medien, Werbung und Analysen weitergegeben. Unsere Partner führen diese Informationen möglicherweise mit weiteren Daten zusammen, die Sie bereitgestellt haben oder die sie im Rahmen Ihrer Nutzung der Dienste gesammelt haben.

Sie können entweder allen externen Services und damit Verbundenen Cookies zustimmen, oder lediglich jenen die für die korrekte Funktionsweise der Website zwingend notwendig sind. Beachten Sie, dass bei der Wahl der zweiten Möglichkeit ggf. nicht alle Inhalte angezeigt werden können.

Alle akzeptieren
Nur notwendige Cookies akzeptieren
DER NOTENSPEZIALISTÜBER 200.000 ARTIKELWELTWEITER VERSAND
Login  |  Neuregistrierung  |  Newsletter  |  Versandkosten  |  Über uns  |  Kontakt 
loading.gif
zur Übersicht | Druckversion
&nbsp
Vergrößern

A History of Performing Pitch
The Story of 'A'

€ 110,50
 
Dieser Artikel ist derzeit nicht lagernd.
Artikelnummer:287701
Komponist:HAYNES Bruce
Gattung:Buch
ISBN:978-0-810-84185-7
Verlag:Scarecrow Press

This is the first complete survey of the historical pitch standards used by musicians during the last four centuries. Written from a practical perspective and addressed to performers it is the first book to attach frequency values to pitch names and describe where, when, and why various historical pitch levels were used. It surveys a period from the 16th century to the present and focuses on Italy, France, Germany, the northern and southern Netherlands, and the Habsburg Lands, following the developments in the design and function of instruments and how they influenced and were influenced by pitch changes. The relationships between pitches like Chorton, Cammerton, and Consort-Pitch and what pitch frequencies they represented at various times and places. It also examines what effect pitch differences had on musical notation and choice of key, and discusses practical considerations musicians would have had to make when transposing, especially with regards to the range of singers' voices. What distinguishes this book from previous pitch studies is that it has been written since the rise of the early music revival within the context of the growing understanding of how "early" instruments work. This development has provided a new source of empirical information not previously available, which allows this book to base its conclusions on a much larger and more relevant sample than has ever been possible before. Graphs, citations, bibliography and index. 568 pages, bound


Abkürzungsverzeichnis öffnen
Alle Preise inkl. gesetzlicher MwSt.
Kontakt

Musikhaus Doblinger
Musikalienhandlung

Dorotheergasse 10
1010 Wien
Tel: +43 1 515 03 - 0
Fax: +43 1 515 03 - 51

Öffnungszeiten
Mo - Fr: 12:00 - 18:00 Uhr
Sa:        geschlossen

Musikhaus - Musikverlag Doblinger
Ludwig Doblinger (Bernhard Herzmansky) KG, FN 5174 i
Dorotheergasse 10 1010 Vienna Österreich
UST/VATID NR. ATU10234307
webshop@doblinger.at